Doprava, komunikace




Rozbalit vše Sbalit vše
  • Dobry den,rada bych se zeptala k situaci dopravovani deti z Kamech do ZS Lastuvkova.Bydlime na Hvozdecke a diky zmene spadovosti jsme se na ZS Vejrostovu nedostali a vybrali si skolu na Lastuvkove, kde jsme sice spokojeni,ale ne s dopravou.Do skoly to jde, to vysedneme na zastavce Lastuvkova a je to Ok.Zato zpatecni cesta je hardcore. Mam syna ve druhe tride a nevim jakou trasu bych mu mela ukazat,abych se nemusela vylozene strachovat, ze ho neco prejede.Momentalne jezdime busem c.30na Vondrakovu, kde musime prejit dost silenou silnici na druhou stranu, kde cekame na c.52,ktere nenavazuje,tudiz tam vetsinou min. 8min.mrzneme.Aby chodil az na Kubickovu na tramvaj a pro zmenu presedal na Ecerove mi prijde taky nesmyslne.Nejake skolni busy moc neresi,pokud nejezdi casteji.Ja osobne si myslim,ze by to vyresila zastavka Lastuvkova smer ze ZOO na Ecerovu.Rada bych Vas pozadala, zda by to neslo zaridit, pripadne nejak vyresit. Predem moc dekuji.

    neděle, 10 prosinec 2017   Petra
    Vážená paní,
    doporučil bych Vám využívat zastávku Wollmanova. Při cestě do školy je vzdálenost zast. Laštůvkova-ZŠ asi 530 m + 1x přecházení ul. Černého, vzdálenost zast. Wollmanova-ZŠ je pak asi 550 m bez přecházení. Při cestě ze školy je to na zast. Filipova blíže, ale vzhledem k nutnosti přestupu je to nevýhodné + opět přecházení ul. Černého. Vzdálenost ZŠ-zast. Wollmanova je opět asi 550 m + 1x přecházení ul. Odbojářská.

    Kdyby vznikla nová autobusová zastávka Laštůvkova v místě, kde ,,chybí", tak by docházková vzdálenost činila shodně asi 530 m + 1x přecházení ul. Odbojářská. Takže oproti využívání existující zastávky Wollmanova by zkrácení bylo jen minimální.

    Obecně každá zastávka na trase MHD na jedné straně zkracuje docházkovou vzdálenost, na straně druhé však prodlužuje jízdní dobu spoje. Vzdálenost mezi zastávkami Vondrákova a Wollmanova je asi 510 m, proto považujeme vybudování další zastávky za nadbytečné.

    S pozdravem


    Jaroslav Mráz, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  3
  • Dobry den, v cervnu tohoto roku jsem na odbor dopravy a zivotniho prostredi poslal mimo jine pripominku nize s tim, ze by se s umistenim zastavky melo neco delat. Jako vzdy, bylo mestskou casti smeteno ze stolu, tak tady jsou dusledky. Byla to jen otazka casu a zajimalo by me, jak se nyni k tomuto problemu mestska cast postavi. Vcera na Idnes vysel tento clanek: https://brno.idnes.cz/nehoda-auto-srazilo-skolaka-na-prechodu-fc6-/brno-zpravy.aspx?c=A171128_152632_brno-zpravy_dh cast mailu z 22.6.2017 adresovany panu Mrazovi: ...."A nakonec bych Vás rád upozornil na umístění přechodu u stejné zastávky. Přechod je přímo před zastávkou a když tam zastaví autobus, už jsem byl několikrát svědkem toho, že řidiči jedoucí z kopce od Žebětína absolutně nedodržují rychlost a nepočítají s přechodem schovaným za autobusem. Je to tam velmi nebezbečné a dle mého situace vyžaduje nějaké lepší řešení umístění zastávky a přechodu dříve než dojde k nějaké vážné nehodě."

    středa, 29 listopad 2017   Martin
    Vážený pane,

    v odpovědi na Váš email ze dne 22.06.2017 Vám pan Mráz -referent dopravy vysvětli situaci, tj. že uspořádání zastávek a přechodu bylo řádně schváleno příslušnými správními orgány včetně PČR. Dále také to, že zastávky by mohly být přestavěny do modernější podoby, vzhledem k nedostatku finančních prostředků se tak děje až v rámci celkové rekonstrukce vozovky.

    Uličnímu prostoru se věnuje norma ČSN 73 6110 Projektování místních komunikací. Tato norma se neustále vyvíjí s ohledem na nové poznatky, materiály, rozměry vozidel a nové požadavky na bezpečnost jednotlivých účastníků provozu. V praxi to pak znamená, že velká část dříve vybudovaného uličního prostoru této normě nevyhovuje. Norma není retroaktivní, tj. vztahuje se pouze na nové stavby, případně rekonstrukce. Jistě by bylo ideální držet krok s normou a provádět přestavby vždy, když dojde ke změně normy. Realita je však jiná, vždy to bude o dostupných financích. Taková přestavba zpravidla zahrnuje vybudování ostrůvku, který dělí přechod na 2 části, zúžení vozovky v místě přechodu a přeřešení zastávkových zálivů. Kvůli značnému rozsahu zásahu do konstrukčních vrstev komunikací bývá taková přestavba většinou realizována až spolu s rekonstrukcí komunikace.

    Obdobnou situace můžeme vidět u železničních přejezdů, kdy se už desítky let ví, že na těch úrovňových může dojít ke střetům se silničními vozidly. A přesto jich k dnešnímu dni bylo na mimoúrovňové přestavěno jen minimum.

    V Brně jako statutárním městě jsou kompetence rozděleny mezi město a městské části. Konkrétně ve věci organizace dopravy si rozhodovací pravomoci ponechalo město a městské části se k záměrům města pouze vyjadřují. Na investice do úpravy zastávek a přechodů městské části ani nemají v rozpočtu prostředky. Tyto akce jsou financovány z rozpočtu města skrze správce komunikací Brněnské komunikace, a.s.

    Městská část Brno-Bystrc dlouhodobě vyvíjí aktivitu ke zlepšení dopravní situace v Bystrci. A to jak ve věci zvýšení bezpečnosti křižovatek, tak i přechodů. Již v roce 2007 požádala městská část o nasvětlení 12 vybraných přechodů, včetně toho u Rudy. K dnešnímu dni pře veškerou snahu městské části byl ze seznamu nasvětlen pouze přechod u křižovatky Obvodová-Přístavní. V poslední době se Komise dopravní a bezpečnostní a Výbor pro rozvoj a infrastrukturu zabývají dopravním značením jednotlivých přechodů. Městská část bude po městu u všech přechodů požadovat výraznější dopravní značení včetně využití žlutého reflexního orámování.

    Vaší připomínkou se i nadále zabýváme a vyhodnocujeme všechny přechody v Bystrci z hlediska jejich umístění i bezpečnosti pro uživatele.



    PhDr. Jaroslav Petr, místostarosta
    Zobrazení :  73
  • re Jaroslav Petr, místostarosta Vážený pane,jako voleného zástupce od nás obyvatel a voličů Vás tímto žádám o korektní odpověď na můj dotaz. První odpověď,jak sám snad uznáte,byla zavádějící. Nechci žádné odkazy co,kdo a kde řekl. Znova. Psal jste,že jste usilovně přesvědčoval DPMB o prodloužení linky 3 na Rakoveckou v celý pracovní den. Vy nechápete,že si z vás DPMB dělá legraci a na oplátku zkrátil linku č 11 ? Když budu chtít vyjádření od DPMB,věřte,že jim dokážu napsat. Od vás,jako kompetentní osoby žádám - nezkoušejte a nedělejte si z občanů legraci.

    úterý, 28 listopad 2017   Kozák Lubomír
    Vážený pane,
    pro objektivní posouzení záležitosti a přípravu odpovědi jsem Vaše výhrady odeslal k posouzení vedení DPmB.
    Opravdu v tuto chvíli nevím o tom, že by si někdo z někoho dělal legraci.

    Děkuji za pochopení.

    PhDr. Jaroslav Petr, místostarosta

    Stanovisko DPmB:

    Zcela jistě se nejedná o podvod nebo cokoliv jiného. V rámci standardního projednávání organizace dopravy pro rok 2018 a související rozsah výkonů, bylo odsouhlaseno prodloužení provozu linky 3 do Bystrce na Rakoveckou ráno a večer. Až při dokončování celého komplexu změn byly získány na jiných opatřeních další disponibilní přepravní výkony, které byly využity k záměně dopoledního provozu linek 3 a 11 do Bystrce v dopoledních hodinách pracovních dnů. To, aby jezdila „trojka“ do Bystrce i dopoledne, bylo opakovaně poptáváno maminkami pro možnost přímého spojení s Dětskou nemocnicí. Na linku 3 jsou nasazovány tramvaje s větší kapacitou, než na linku 11, a právě z tohoto důvodu bylo třeba na toto opatření více přepravních výkonů (místových km) definovaných smlouvou mezi SMB a DPMB. Jen na doplnění, linka 11 do Bystrce na Rakoveckou i nadále jezdí, a to ve špičkách pracovních dnů...




    Zobrazení :  121
  • Dobrý den, jsem obyvatelem Bystrce již 38 let a žije se mi zde velmi dobře. Jsem ale i řidič a jako problém vidím příjezd do Bytrce z centra Brna. Jednak je to křižovtka u lomu a u supermarketu LIDL. Nad oběmi jsem přemýšlel a jako možnost zlepšení se mně jeví zřídit u Lídlu kruhový objezd a u lomu zřídit mimoúrovňové křížení. Úprava by nemusela být ani příliš složitá a nákladná. Domnívám se že by výrazně pomohlo odstranit jen křížení přímého jízdního pruhu z centra do Bystrce, kde bývají ve špičce dlouhé fronty a to nadúrovňovým vedením pouze tohoto pruhu přes tuto křižovatku. Odstranilo by se dlouhé čekání u semaforu směrem do Bystrce i křížení s jízdním pruhy vedoucími přes tramvajové koleje. Existuje-li již jiný způsob řešení, měl by být proveden co nejdřív, neboť fronty aut už jsem viděl končit až mezi zastávkami Podlesí a Branka.

    neděle, 26 listopad 2017   Ladislav Koukal
    Vážený pane,
    úpravu jmenovaných křižovatek se dlouhodobě snažíme u města prosadit. Určitý posun je pouze u křižovatky Kníničská-Bystrcká (Unihobby), kdy město nechalo zpracovat technickou studii na mimoúrovňové řešení křižovatky. Vlastník obou komunikací, Jihomoravský kraj, jako předpokládaný hlavní investor případné přestavby, řešení navržené ve studii odmítl jako příliš nákladné. Město proto nechalo zpracovat studii v redukovaném rozsahu. Studie je nyní před dokončením. Postoj JMK k novému řešení nejde předjímat.

    S pozdravem


    Jaroslav Mráz, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  96
  • Dobrý den,mám jen takový dotaz,nedávno jste v BN uváděli,jak se vám podařilo úspěšně přesvědčit Dopravní podnik,aby linka č.3 zajížděla během celého dne na konečnou na Rakoveckou (původně jsme očekávali Ečerovu,no budiž). Ale nyní - věděli jste už tehdy a občanům zatajili,že se jedná ze strany DPMB o podvod ? Ne ? Tak tady je skutečnost. Ano,linka č.3 bude většinu dne opravdu zajíždět na Rakoveckou,ale linka 11 na oplátku jen do Komína. Takže,mýlím se,když si myslím,že si někdo dělá z obyvatel blázny ? Prosím o odpověď,zda-li si je děláte z nás vy,nebo DPMB z vás. Děkuji

    sobota, 25 listopad 2017   Kozák Lubomír
    Vážený pane,
    považuji za nutné Vám znovu připomenout text článku z Bystrckých novin :
    Lepší dopravní dostupnost
    Po třech letech vyjednávání s Dopravním podnikem města Brna se mně podařilo dohodnout, že od 10. prosince letošního roku se změny v hromadné dopravě v Bystrci pozitivně projeví u tramvajové linky č. 1, která bude jezdit v pracovních dnech v kratších intervalech a tramvaj č. 3 bude zajíždět na zastávku Rakovecká v průběhu celého dne.
    Zatím se nepodařilo s ohledem na vysoké finanční náklady „protáhnout“ linku č. 3 do zastávky Ečerova, ale po dokončení tramvajového tělesa na Kamechy bude i tento tramvajový spoj prioritně řešen.
    Začátkem příštího roku by dále měly být zprovozněny autobusové zastávky „Sýčky“ na silnici Rakovecká – pod obytným souborem Panorama. Dopravní obsluhu zabezpečí autobusová linka č. 54, která se bude otáčet u Rybářské bašty. Dále se jedná o navýšení přepravní licence pro linku 303, která by také v tomto dopravním koridoru měla do budoucna operovat…

    Z výše uvedeného je jednoznačně patrno, že o tramvajové lince č. 11 nebyla podána žádná zavádějící informace. Obraťte se prosím se svojí kritikou na DPmB, který je zodpovědný za komplexní řešení veřejné dopravy v rámci města Brna.

    Děkuji za pochopení a jsem s pozdravem

    PhDr. Jaroslav Petr, místostarosta
    Zobrazení :  73
  • Dobrý den, jako obyvatel Kamech s potěšením kvituji vybudování 2 parkovacích ploch naproti supermarketu Albert. Vzhledem k stávájící tragické parkovací situaci v této oblasti by mne zajímalo, kdy budou konečně otevřena veřejnosti. V stávajícím stavu (z mého laického pohledu hotová) jsou minimálně od začátku října. Děkuji za odpověď

    středa, 22 listopad 2017   Aleš Jelínek
    Vážený pane,
    uvedená parkoviště jsou stavebními objekty, které souvisí s bytovou výstavbou v žebětínské části OS Kamechy. Staví je soukromý developer, který doposud nepožádal o jejich kolaudaci. Nejsme Vám proto schopni sdělit, odkdy budou tato parkoviště sloužit veřejnosti.

    S pozdravem

    Jaroslav Mráz, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  76
  • Dobrý den, na ulici Chudčické 6 stává na invalidech soustavně černé Audi.(když nestojí na invalidech tak stojí skoro v křižovatce ulic Chudčická a Vlaštovčí)Auto není moc v dobrém technickém stavu protože z něho kapou nebo spíše vytékají provozní kapaliny, asi olej.Když pominu opomíjení pravidel silničního provozu majitelem vozu na které snad začne po dostavění 2 parkovišť na Kamechách Městská policie vice dohlížet(chápu že parkovacích míst je zatím málo)tak nemůžu přehlédnout olejové mapy na zámkové dlažbě a všude jinde kde tento vůz zrovna stojí.Proto se chci zeptat jestli se nemůže ta dlažba vyměnit a kdo to bude platit? Karel

    pondělí, 20 listopad 2017   Karel

    Dobrý den,
    děkujeme Vám za sdělení. Budeme informovat správce komunikace společnost Brněnské komunikace, a.s. K odstraňování provozních kapalin vyteklých na komunikaci z vozidel slouží sorbent. Ze zkušeností víme, že zaschlé skvrny již ve většině případů odstranit nelze. Skvrny na zámkové dlažbě nejsou důvodem k její výměně, jedná se pouze o estetickou vadu, nikoli o závadu ve sjízdnosti.
    V případě podezření na parkování v rozporu se zákonem volejte prosím městskou policii.

    S pozdravem

    Ing. Yveta Bičanová, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  97
  • Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, zda by prosím možné zpevnit průchod mezi parkovištěm na ul. Filipova a Údolím oddechu? Do údolí míří spousta maminek s kočárky, cyklisté apod. V tuto chvíli je však průjezd s kočárkem sice možný, ale dosti krkolomný. Myslím, že by se nemuselo jednat o velkou investici a spousta lidí by to ocenila. Děkuji moc za odpověď. Hezký den

    pátek, 03 listopad 2017   Eva
    Dobrý den,
    přístup do Údolí oddechu z ul. Filipova byl v roce 2006 upraven zpevněním vyšlapané stezky akátovými stupni a vysypán štěrkem. Povětrnostní vlivy a pohyb chodců způsobily erozi této stezky. V příštím roce plánujeme opravu stezky dosypáním štěrku a menší terénní úpravy. Při sestavování plánu oprav mají prioritu chodníky v zástavbě zajišťující přístup k domům a využívané k cestám do zaměstnání. U stezek vedoucích do rekreační oblasti zajišťujeme pouze nejnutnější opravy.
    Upozorňujeme, že se jedná o stezku určenou pro pěší, nejedná se o pozemní komunikaci z hlediska zákona č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích neplatí tedy pro ně ustanovení o schůdnosti, zimní údržbě a jiné. Vzhledem k celkové délce stezek a různých zkratek od obytných domů do míst určených k relaxaci a odpočinku, která v naší městské části činí několik desítek kilometrů, nelze tyto stezky s ohledem na výši dostupných finančních prostředků zpevňovat a následně udržovat nad rámec zákona jejich schůdnost. Rovněž je třeba přihlédnout k tomu, že tyto stezky jsou využívány pouze úzkým okruhem obyvatel, bydlících v jejich blízkosti a vždy je zde možnost přístupu po udržovaných místních či účelových komunikacích, byť by se jednalo o větší vzdálenost.

    S pozdravem.
    Ing. Yveta Bičanová, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  71
  • Dobrý den,bydlím také na Kubíčkove ulici a chci se připojit k paní, která píše o zpomalovači aut na silnici naší ulice. Jedná se mi hlavně o část před Kubíčkovou 3, kde se přechází k popelnicím. Velice často zde řidiči naberou po průjezdu křižovatkou takovou rychlost, že mladší stihne uskočit, ale my starší musíme delší dobu čekat na rozumného řidiče či úplné volno. Tady by na místě se hodil retardér a ne až u obchodu, kde je naprosto, ale naprosto zbytečný. Sice píšete, že mezi 3-9 je jednosměrný provoz, ale stačí se občas tady podívat. Děkujeme, jen za zamyšlení nad důležitostí tohoto problému pro nás. Olga

    pátek, 27 říjen 2017   Olga
    Vážená paní,
    situaci na ul. Kubíčkova znám osobně. Někdy při přecházení v uvedeném místě je opravdu potřeba nechat auta přejet, toto je ale normální situace. Když zde není zřízen přechod pro chodce, tak chodec přednost nemá a musí počkat. Jak jsem odpovídal v předchozím dotazu, retardér v úseku č. 3-9, není v hodný s ohledem na podélné parkování vozidel. Dá se totiž předpokládat, že umístění retardéru by si vyžádalo zrušení 1-2 parkovacích míst a to si zajisté většina obyvatel nepřeje. Pro upřesnění jen ještě uvedu, že přechod pro chodce na uvedeném místě odbor dopravy MMB nepovolí s ohledem na nedostatečnou frekvenci chodců a vozidel.

    S pozdravem

    Jaroslav Mráz, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  63
  • Dobrý den, mám 2 dotazy k dopravě.bydlím na ulici Kubíčkova od r.1986 a křižovatka na mostě je pro mnohé z nás noční můrou.Přece za tolik let tu měl být dávno semafor nebo kruhový objezd-na co čekáte,když jsem opět před rokem vznesla dotaz,tak se to řešilo.Kdyby v těchto místech bydlel někdo z radnice,jistě by se to dávno řešilo - z toho důvodu si rozmyslím koho volit, chci toho kdo myslí na lidi. A další problém - nyní se jezdí přes ulici Kubíčkovu až k obchodnímu středisku Akát-někdy jsou to šílení jezdci- chodí tu starší lidi, děti...proč tu není zpomalovací retardér-to nemá obec ani na to? Je problém ho tam umístit? Vemte si příklad z MČ Kohoutovice,Komín ti pracují pro lidi.Nebo ten krásný kus pozemku na Páteřní- tam mohlo být sportoviště pro děti- viz Hroch v Komíně.Hlavně že tam chcete postavit Kaufland,když v okolí je plno obchodu.Hřišť pro mládež není nikdy dost.Kéž bychom jeednou měli v Bystrci rozumného starostu, který se dívá kolem sebe.Děkuji za odpověď.

    pátek, 20 říjen 2017   Nováková Jana
    Vážená paní,

    dovolte, abych Vám vysvětlil, jak je to v Brně s kompetencemi. Brno vydalo tzv. Statut, který rozděluje kompetence mezi město a městské části. V oblasti organizace dopravy si veškeré rozhodovací kompetence město ponechalo a městské části mohou pouze dávat podněty. Této možnosti samospráva plně využívá, opakovaně byly na magistrát zasílány požadavky na úpravy křižovatek včetně této konkrétní křižovatky. V letošním roce místostarosta PhDr. Petr zřídil výrobní výbor, který se dopravní problematikou intenzivně zabývá a účastní se jej i zástupci odboru dopravy MMB. S křižovatkou se počítá jako se světelně řízenou, v průběhu září magistrát zadal zpracování dokumentace k územnímu řízení. K samotné realizaci by mělo dojít v roce 2019.
    Retardér na ul. Kubíčkova, v úseku č. 3-9, není v hodný s ohledem na podélné parkování vozidel. Dále v jednosměrném úseku jej považujeme za nadbytečný, neboť podél komunikace vede chodník a chodci nemají kam přejít, neboť na druhé straně vozovky je oplatkárna. Následuje přechod pro chodce a prudká zatáčka, které jsou samy o sobě zpomalovacími prvky. Za zatáčkou je pak oboustranné kolmé parkování a řidič by měl rychlost jízdy tomuto uspořádání přizpůsobit. Před samotným vchodem v oblasti náměstíčka pak retardér je.
    Téměř polovina pozemku při ul. Páteřní je ve vlastnictví soukromého developera a jen těžko lze předpokládat, že zde bude chtít postavit nevýdělečné sportoviště pro děti. Není pravdou, že by městská část zde chtěla stavět Kaufland. Městská část je naopak stavbě takového typu v uvedené lokalitě hned z několika důvodů. Předně se navržené dopravní řešení dostatečně nevypořádává s předpokládaným výrazným nárůstem dopravy. A problematická je i bezprostřední blízkost stávajícího obchodního centra.
    S pozdravem

    Jaroslav Mráz, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  128
  • Po vaší záporné odpovědi na vybudování vyhýbacích zálivů na ulici Filipova, tedy navrhuji zřídit vyhýbací záliv na straně, kde parkují auta. A parkující auta přesunout na opačnou stranu. Dále mám dotaz, vzhledem k nedostatku parkovacích míst v této lokalitě( Filipova - Černého - Laštůvkova), zda neoživíte původní projekt parkovacího domu na současném parkovišti na konci ulice Filipova, případně na jiném místě.

    čtvrtek, 19 říjen 2017   Adam
    Vážený pane,
    stavba parkovacího domu na ul. Filipova byla záměrem soukromého developera. Městská část nemá na takové stavby finanční prostředky.

    Přínos případné změny organizace dopravy (přesun parkování na opačnou stranu vozovky) prověříme u projektanta na dopravní stavby. Ne každá změna je ve výsledku přínosná, neboť se musí posuzovat podle současně platných předpisů, které kladou větší nároky na velikost parkovacích míst, vyznačení míst pro invalidy apod.

    S pozdravem

    Jaroslav Mráz, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  75
  • Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda neplánuje radnice vzhledem k tomu, kolik se v Bystrci vyskytuje zpevněných zkratek (mám na mysli neoficiální chodníky, které byly časem vydlážděny) zpevnit takto i vyšlapaný chodník od zastávky Adamcova podél tramvajové tratě k tramvajové zastávce Kubíčkova. Od zavedení autobusu E50 tudy chodí k lávce hodně lidí ze spodní části Bystrce, takže si myslím, že by chodník byl využíván celkem hojně. Dále bych se chtěl zeptat, zda je možné nějak vyřešit hromadící se hojnou nadílku hnědých evidentně lidských hromádek pod lávkou Kubíčkova, které zapáchají tak, že jsou cítit i nahoře na mostě. Chápu, že se nedá místo sledovat, ale alespoň nějaké preventivní opatření ve smyslu prořezání nízkých keřů tak, aby pod most bylo vidět a nikdo tam nechodil hromádky dělat anebo jejich úklid jednou za čas. A ještě jedna připomínka, která se tu objevuje poměrně často a to je sečení trávy v Bystrci (Laštůvkova, Černého). Firma pokosí trávu a pak tu nechá zbytky nebo hromádky trávy několik dní ne-li týdnů, které pak tlejí, páchnou a pod nimi pak špatně roste nová tráva, tvoří se tam kola. Nehledě na vyvolávání alergií nikoliv na posečenou trávu, ale spíše na plísně, které se v takové vlhké hromadě tvoří. Takto si upravené okolí nepředstavuji. Děkuji za odpoveď.

    čtvrtek, 19 říjen 2017   Jarda
    Dobrý den,

    městská část zpevňuje pěší trasy, u kterých je to opodstatněné. Zpevňování trasy, která ústí do zábradlí, z našeho pohledu nedává smyls a proto požadovanou úpravu provádět nebudeme.

    Nálety keřů v prostoru pod lávkou zastávky tramvaje Kubíčkova sloužící převážně jako toaleta, necháme vyřezat. Odpadky nashromážděné převážně bezdomovci, kteří keře využívají jako úkryt, budou vysbírány pracovníky údržby a odvezeny, při nejbližším termínu čištění a úklidu ploch veřejné zeleně. Co se týče odvážení hromádek shrabané trávy po sekání trávy, ano stalo se, že pracovníci na některou hromádku při prvním pokosu zapomněli a odvezli ji později, než je obvyklé. Po této zkušenosti jsou obezřetnější a hromady jsou odváženy do tří dnů od pokosu.

    S pozdravem


    Ing. Nicole Provazníková, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  81
  • Dobrý den, bylo by možné zamezit parkování kamionů na parkovišti před ZŠ Vejrostova? Např. v pondělí 2.10. v době třídních schůzek parkoviště blokovaly tři kamiony. Děkuji

    pátek, 06 říjen 2017   Veronika
    Vážená paní,
    parkování velkých nákladních vozidel nejen na uvedeném parkovišti jsme se v minulosti snažili řešit opakovaně s odborem dopravy MMB, který o dopravním značení a organizaci dopravy v Brně rozhoduje. Situace je však taková, že k omezení vjezdu vozidel na parkoviště na základě tonáže musí existovat zákonný důvod. V dané situaci tím důvodem může být pouze nedostatečná únosnost povrchu parkoviště. Obrátili jsme se proto na Brněnské komunikace, které mají parkoviště ve správě, jestli budou moci potvrzení v tomto smyslu vydat. Odpověď byla bohužel podle očekávání negativní.
    Pokusili jsme se tedy zvýšit bezpečnost na parkovišti alespoň změnou v organizaci dopravy - vyznačení parkovacích boxů, vč. jednoho místa pro autobus, žádostí podanou v dubnu 2017. Vzhledem k více než ročnímu skluzu, který má odbor dopravy MMB ve vyřizování dopravního značení zatím nebyla naše žádost projednána.
    Tím jsou v současné době naše možnosti prakticky vyčerpány a nezbývá než vyčkat výsledku projednání na MMB .
    S pozdravem


    Jaroslav Mráz, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  113
  • Dobrý den, bylo by možné zřídit vyhýbací záliv na ulici Filipova na straně, kde se neparkuje? Stejný záliv je již delší dobu zrealizován na ulici Opálkova a od té doby se auta krásně míjejí. Na ulici Filipova musí auta najíždět na obrubník nebo couvat půl ulice zpátky na žluté pruhy. Žluté pruhy by se zrušili a hned by bylo více parkovacích míst. Dále prosím projednat zrušení parkovacího místa pro vozíčkáře u domu č 15. Jediný vozíčkář v ulici tam stejně neparkuje. Parkuje právě na těch žlutých pruzích, které jsou vyhrazeny k vyhýbání, aby to měl ke svému bytu co nejblíže.

    čtvrtek, 05 říjen 2017   Adam
    Vážený pane,
    vyznačení výhyben vychází z ČSN 73 6110 Projektování místních komunikací a případná nutnost couvání je tak ,,nutným zlem", aby se na ul. Filipova vůbec mohlo legálně parkovat.

    K Vámi navrženému vybudování nových výhyben v zálivech ve svahu pak musíme uvést následující. Na ulici jsou 3 výhybny před domy č. 8, 16 a 24. Naproti těmto výhybnám je ve svahu vždy již něco umístěno, ať už schodiště nebo kontejnerové stání. Na jiných místech svahu se pak vyskytují dřeviny, a to jak původní, tak i ty ze systémové výsadby. Odstranění těchto dřevin na úkor výhyben je pro nás nepřijatelné. Nehledě ke skutečnosti, že stavba výhyben by si vyžádala stavbu opěrných zdí, což by bylo ekonomicky neúnosné.

    Ve věci obecného vyhrazeného místa pro invalidy je potřeba si uvědomit, že toto místo slouží především pro návštěvy, případně pro rezidenty s průkazem ZTP, kteří nesplňují podmínky pro přiděleného vyhrazeného místa na SPZ. Invalidé zároveň nemají povinnost parkovat na obecných vyhrazených místech. Jediné obecné místo pro invalidy na této ulici nebudeme rušit.

    S pozdravem

    Jaroslav Mráz, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  76
  • Na Teyschlově ulici je dlouhodobě krizová situace s parkováním. Nad zadní Teyschlovkou se začlo stavět hřiště a stavební firma udělala zábor 2 parkovacích míst pro vjezd mezi domy. Vzhledem k tomu, že se staví 8-17 a pouze v pracovní dny, je nutné, aby tento zábor byl i o víkendech a v noci, kdy je parkování nejvíce třeba? Nebylo by možné cedule opatřit časovým ohraničením na dobu stavby a ve zbývajícím čase místa neblokovat?

    sobota, 23 září 2017   Petra
    Vážená paní,
    mezi domy č. 18 a 20 na ul. Teyschlova je sjezd ke trafostanici Eon s nájezdovým obrubníkem. Dle ustanovení § 27 odst. 1 písm n) zákona o provozu na pozemních komunikacích: ,,Řidič nesmí zastavit a stát před vjezdem na pozemní komunikaci z polní nebo lesní cesty nebo z místa ležícího mimo pozemní komunikaci." O parkovací místa se zde tak nejedná. Jsou zde také vynechány parkovací boxy.

    Probíhající práce souvisí s dokončováním objektu MŠ Kamechy II na ul. Říčanská a měly by být skončeny do konce září.


    S pozdravem

    Jaroslav Mráz, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  109
  • Neuvažujete o zrušení blokového čištění? Jak jsem dnes sledoval tak je to vcelku k ničemu. 7 aut na parkovišti a mezitím se proplétalo čistící auto. Měšťáčky přijely rozdaly pár pokut a jelo se domů

    čtvrtek, 21 září 2017   Honza
    Vážený pane,
    zřejmě máte na mysli velké parkoviště pod obchodním centrem MAX, kde parkovalo několik vozidel, přestože zde bylo platné dopravní značení dočasně zakazující stání vozidel a městská policie zde ukládala pokuty. Pro seznámení se se situací uvádím, že městská část Brno-Bystrc zajišťuje v souladu se Statutem města Brna blokové čištění místních komunikací. Odtahová firma nemá uzavřenou smlouvu s městskou částí, ale se správcem komunikací, se společností Brněnské komunikace a.s. a zajišťuje odtahy v celém městě Brně. Ne vždy se proto podaří odtáhnout všechna vozidla z čištěných komunikací. Toto pochopitelně ztěžuje práci úklidové firmě, která musí v případě, že vozidla zůstanou na komunikaci, vyčisti vozovku pod stojícími vozidly. Pověřený referent úřadu po každém blokovém čištění provádí kontrolu provedených prací, pokud by odvedená práce byla v rozporu s platnou smlouvou, práci nepřevezme a nedodělky musí být na místě odstraněny. Kvalita práce úklidové firmy je vysoká, tak tomu bylo i při včerejším čištění parkovišť, kdy se podařilo i přes ztížené podmínky odvést kvalitní práci.
    I přes obtíže s vozidly, jejichž provozovatelé nerespektují dopravní značení, nelze rezignovat na provádění čištění komunikací, neboť toto je uloženo zákonem.

    S pozdravem

    Ing. Yveta Bičanová, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  84
  • Dobrý den, nešla by prosím na ulici Přístavní - před byt.domy č.10, směr Pramínek, prodloužit pěší komunikace až k budce E.on? Ráno, když rodiče dovážející děti do Pramínku zajíždějí autem až těsně před vchod Pramínku, kam sice silnice zasahuje, ale již chybí chodník, je situace docela komplikovaná a obvzlášť menší děti nejsou pro couvající auta dostatečně viditelné a mnohdy do nich sice ne ve velké rychlosti najíždí. Vím, že se asi jedná pouze o tuto situaci, ale i tak mi to přijde dost nebezpečné. Děkuji Tereza

    středa, 20 září 2017   Tereza
    Vážená paní,
    v první řadě je potřeba si uvědomit, že se jedná o obytnou zónu označenou příslušným dopravním značením, kde smějí chodci užívat pozemní komunikaci v celé její šířce, řidič přitom musí dbát zvýšené ohleduplnosti vůči chodcům, které nesmí ohrozit.; v případě nutnosti musí zastavit vozidlo. Stání je dovoleno jen na místech označených jako parkoviště.
    Popisujete dopravní situaci, které se účastní na jedné straně motorizovaní a na druhé straně pěší, ale pořád jsou to rodiče dětí ze školky nebo školy. Předpokládá se tedy, že tyto dvě skupiny uživatelů by se měly navzájem respektovat, neboť v první řadě by jim mělo jít především o bezpečnost dětí.
    Chodník vede až k trafostanici, byť se jednou musí přejít vozovka.
    Řešení celého problému neleží na MČ, ale na samotných rodičích nebo v krajním případě na policii, kde už se však nedají vyloučit sankce.

    S pozdravem

    Jaroslav Mráz, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  63
  • Dobrý den,mám dotaz ohledně "PODCHODU" na ulici Heyrovského směrem k fotbalovému hřišti.Před tímto podchodem je umístěna značka "ZÁKAZ VJEZDU MOTOROVÝCH VOZIDEL".Jak vidno každým dnem si zde žádný z řidičů neláme s touto hlavu a suveréně si zde jezdí jako o život.A to nemluvím v dnech zápasů!To je zde nemožno konat procházky s malými dětmi a vůbec zde chodit!Musíme neustále uskakovat bezohledným řidičům a tatínkům,kteří vozí své ratolesti na tréninky.Udělá už někdo konečně po několika letech v této věci pořádek????

    neděle, 10 září 2017   Hynek Z.
    Vážený pane,

    u vjezdu do tunelu je umístěna značka ,,zákaz vjezdu všech vozidel (v obou směrech)“ s dodatkovou tabulkou ,,mimo dopravní obsluhy“. Pojem dopravní obsluhy je definován v zákoně o provozu na pozemních komunikacích. Úřad nemá zákonné zmocnění kontrolovat jednotlivá vozidla, jestli jsou či nejsou dopravní obsluhou. Tuto možnost má pouze policie. Váš poznatek předáme Městské policii Brno, revíru Bystrc. V případě konkrétního nerespektování dopravního značení se můžete obrátit přímo na místní služebnu Městské policie Brno, revír Bystrc, tel. 546 214 444.
    S pozdravem

    Jaroslav Mráz, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  104
  • Dobrý den, koho prosím napadlo naplánovat blokové čištění na Kamechách a Teyschlove na 1.školní den(4.9.)? Děti na první stupni mají symbolickou hodinu a rodiče jsou většinou doma (i s auty). Přijde mi to opravdu zbytečné... Děkuji.

    neděle, 03 září 2017   Mara
    Vážený pane,

    pří plánování termínů blokového čištění na daný kalendářní rok se snažíme vyjít vstříc většinovým potřebám obyvatel, čištění probíhá až od 8 hodin místo původních 7 hodin právě kvůli rodičům školáků a dále nečistíme o prázdninách. Také nikdy nečistíme celou oblast v jeden den, ale vždy jen vybrané ulice, aby bylo kam auta přeparkovat. Nerozumíme proto, jaké Vám vznikly v souvislosti s dnešním čištěním ulic na trase MHD (Říčanská, Teyschlova - část a Kamechy - část) problémy, když zbylé ulice v obytném souboru Kamechy a větší část ulice Teyschlova se nečistily. Při současném počtu automobilů je potřeba počítat s tím, že ne vždy bude volné místo těsně u vybraného cíle cesty a je tak nutno počítat s časovou rezervou na dojití.
    S pozdravem


    Ing. Yveta Bičanová, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  115
  • Dobry den, chcel by som sa opytat, ci sa neuvazuje o vytvoreni prechodu pre chodcov pre ulice Nad Prehradou a Rakovecka smerom k priehrade? Pripadne neuvazuje sa nad vytvorenim nejakych schodikov k naslednemu vyslapanemu chodniku k priehrade? Momentalne ne-riesenie mi pride trochu nebezpecne. Vdaka

    pátek, 28 červenec 2017   Peter
    Vážený pane,
    v souvislosti s plánovanou výstavbou dvou zastávkových zálivů pro obousměrnou zastávkou Sýčky vzniknou na křižovatce Rakovecká-Podkomorská také dva přechody pro chodce. S pozdravem

    Jaroslav Mráz, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  96