Doprava, komunikace




Rozbalit vše Sbalit vše
  • Dobrý den, předem se omlouvám, že opět píšu – už je mi to trapné, ale již 2x jste slibovali nastříkání vodorovného značení před kontejnerovým stáním na ulici Laštůvkova při blokovém čištění. "Toto značení proto necháme nastříkat při prvním kole blokového čištění v dubnu 2018." "Vodorovné dopravní značení na ulici Laštůvkova bude nastříkáno 24.května při druhém kole blokového čištění." Obě kola blokového čištění jsou za námi, ale značení chybí. V den druhého čištění začala u kontejnerových stání na ulici Laštůvkova výměna starého betonu za novou zámkovou dlažbu. To bych chtěl ocenit, nyní to vypadá velmi pěkně a určitě i pro popeláře je to rovnější povrch než ten původní. Myslel jsem si tedy, že po skončení těchto prací bude zakončeno vše ještě vodorovným značením. Bohužel, auta tam vesele parkují dále a je jen otázkou času, kdy zase nebude vyvezen odpad, díky špatně zaparkovanému autu. A ještě bych se chtěl zeptat, jestli opravovaný chodník před domy 1-7 na ulici Laštůvkova je již dokončený, nebo ještě někdo zapraví okolí obrubníků, odklidí paletu s obrubníky a vyhrabe asfalt z trávníku, který byl tímto vypálený. Oprava chodníku trvá už poměrně dlouho. Vím, že zde byl problém s vodovodním potrubím, ale i tak si myslím, že chodník mohl být již dávno dokončen kompletně, takto zhruba jednou za týden je vidět malá změna. Děkuji

    úterý, 19 červen 2018   Jarda
    Vážený pane,

    nastříkání výhyben při druhém kole zkomplikovala oprava kontejnerových stání, o kolizi termínů jsem nevěděl, protože to nebyla moje akce. Vyznačení výhyben jsem proto znovu zadal u dodavatele mimo blokové čištění, tj. co nejdříve, ale pravděpodobně se to nepodaří nastříkat hned v celém rozsahu kvůli zaparkovaným autům.

    Oprava chodníku byla akcí Brněnských komunikací, které na uváděné skutečnosti upozorním.

    S pozdravem



     
    Jaroslav Mráz, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  10
  • Dobrý den, nějak nemůžeme pochopit proč na Kachlíkové 6 byl na začátku chodníku odříznut asfalt díry tam nebyli. Přidělal se obrubník ,dnes se asfaltuje .Mysleli jsme že ,se bude dělat stání na kontejnery plast a papír ale nedělalo . Kontejnery dále stojí buďto na trávě nebo chodníku.Tak nějak nechápeme proč se toto dělá .Děkuji

    úterý, 12 červen 2018   alan
    Dobrý den,
    dle sdělení správce komunikace společnosti Brněnské komunikace, a.s. se na chodníku na ul. Kachlíkova u č. 6 provádí doplnění části živičného povrchu, který zde chyběl.

    S pozdravem

    Ing. Yveta Bičanová, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  61
  • Dobry den, bylo by mozne zaridit osvetleni v tunelu (tunel z vlnitého plechu), ktery je mezi polem u reky Svraty a ulici Heyrovského pod ulicí Obvodova? Chodi tam mnozstvi lidi a zacina tam jezdit cim dal vice aut. Bohuzel, v tunelu je uplna tma, takze dochazi k velmi nebezpecnym situacim. Zaroven se chci take zeptat, zda je povoleno zde jezdit, protoze posledni dobou je tam opravdu velky provoz, kdyz tam jezdi desitky aut k hristi FC Dosta? Děkuji Jiri

    pondělí, 11 červen 2018   Jirka
    Vážený pane,

    vjezd do tunelu je omezen dopravním značením a to značnou ,,Zákaz vjezdu všech vozidel" s dodatkovou tabulkou ,,Mimo dopravní obsluhy". Tím je jasně dáno, kdo zde smí jet. Kontrola dodržování uvedeného zákazu je pak věcí policie.

    Samotný tubosider je ve správě Brněnských komunikací, a.s. Jedná o málo frekventovanou komunikaci, která je vozidly a chodci užívána především v denních hodinách. Obecně pak platí, že rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit mj. stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled. Za tunelem je ostrá zatáčka, řidiči zde proto stejně musí zpomalit. Chodcům pak lze doporučit používat za snížené viditelnosti prvky z retroreflexního materiálu, byť jsou stále v obci.

    Z našeho pohledu s ohledem na výše uvedené, malý dopravní význam komunikace a nemalé náklady na realizaci a provoz osvětlení nemá smysl toto opatření z naší úrovně prosazovat. Navíc by se jednalo o jediné osvětlené místo na komunikaci podél Svratky, což není vhodné s ohledem na možné oslnění řidičů .

    S pozdravem


     
    Jaroslav Mráz, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  68
  • Dobrý den, chtěl bych navázat na dotaz paní Dity ohledně přechodu u zastávky Zoologická zahrada (psala přehrada). Pokud jsem to dobře pochopil, jedná se o přechod na ulici Obvodové (v odpovědi se píše něco o Rakovecké?) od tramvaje k terminálu MHD (bus/trolej). Jedná se o velmi vytížený přepravní uzel, který denně využívají tisíce lidí: - doprava do Zoo - do školy, přilehlých obchodů - přestup na Kamechy, Žebětín, Kohoutovice a dále a zároveň je to jediná silniční výpadovka z Brna na západ směr Kuřim a přilehlé obce. Osobně se domnívám, že úrovňový přechod v tomto místě nemá co dělat, ano, jak píše paní Dita z pohledu řidiče, na přechodu je stále pohyb, stejně tak ale chodců je tolik (tramvaje ve špičce přijíždí co 3 min v každém směru), že by se už na zastávku nevešli a prostě přejít (odejít) musí. Někde v minulých příspěvcích se někdo ptal, zda-li by nešlo právě s tímto přechodem něco udělat a bylo mu odpovězeno, že uzel MHD byl z dotací z EU a je tam nějaká udržitelnost, tedy že se nemůže přestavovat. Pokud je mu známo, udržitelnost u podobných projetů bývá 5, možná 10 let, nicméně stavba byla dokončena v roce 2007, to už máme 11 let po... Jsme ve 21. století, nezasloužila by se silnice v tomto místě zahloubit a ponechat úrovňový přechod pro chodce, už slyším, že nejsou peníze, ale i zde by jiste EU něco mohla přispět. Děkuji.

    úterý, 05 červen 2018   Jan
    Vážený pane,

    v předchozí odpovědi jsem k věci uvedl vše co mi je v této věci známo. Nyní jen ještě doplním, že u přestupního uzlu už skončilo období udržitelnosti a byl převeden z JMK na město Brno.

    S uvedeným přechodem by jistě šlo něco dělat. Pokud by se však měl přechod na povrchu zrušit, muselo by se vybudovat bezbariérové mimoúrovňové řešení. Takové řešení by bylo značně nákladné. Je pak otázkou, ve které oblasti dopravy má městská část směrem k městu vyvíjet aktivitu. Jestli má pro Bystrc prioritu přestavba a zkapacitnění křižovatek, úprava přechodů nebo něco jiného. Je totiž jasné, že na vše potřebné Brno nebo kraj peníze nedají.

    S pozdravem



     
    Jaroslav Mráz, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  66
  • Bloková čistění – upozornění řidičům Vzhledem na množící se dotazy k organizaci dopravy při blokovém čistění upozorňujeme řidiče, že od letošního roku došlo ke změně dopravního značení. Současným trendem je užití zónových značek. Proto na ulicích, na kterých je to možné vzhledem k jejich prostorovému uspořádání, jsou instalovány přechodné dopravní značky zóna se zákazem stání na místo klasických značek zákaz stání. Dochází tak ke snížení počtu dopravních značek a tím k zpřehlednění celého systému dopravního značení. Žádáme tímto řidiče, aby věnovali přechodnému dopravnímu značení zvýšenou pozornost. A to především tomu, zda konkrétní značka znamená začátek či konec zóny (zejména při vjezdu na parkoviště) a dále tomu, že platnost zónové značky neruší křižovatka, ale značka konec zóny. Dnes 29.5.2018 jsem měla to štěstí, že jsem se stala hromadným účastníkem špatného parkování díky novému druhu značení dopravními značkami. Možná, že se tímto druhem značení ušetří dopravní značky, ale není to žádná služba motoristům. Plán blokového čištění je jedna věc, ale ne všichni mají možnost se do těchto seznamů podívat. Na místech určených k parkování neparkují vždy jenom místní, ale i různé návštěvy. To že platnost zónové značky neruší křižovatka je zavádějící, podle tohoto pravidla pokud uvidím zákazovou značku z důvodu blokového čištění třeba v sídlišti Komín, tak pokud se tato značka křižovatkou nezruší, tak vlastně nemohu parkovat nikde. Pokud budu mít štěstí tak najdu prázdné parkoviště na kterém je umístěna zrušující značka. Nejen, že je na většině sídlišť omezená možnost parkování, ale teď ještě ani nemáme jistotu, že pokud někde auto zůstane zaparkované i přes den, že toto zrovna nebude v místě blokového čištění. Možná můj příspěvek není ani dotaz, jako spíše postesk nad novinkami, které ne vždy slouží přesně tam kde by bylo potřeba. Doufám, že všechny peníze vybrané na těchto pokutách poslouží dobré věci a neskončí někde tam kam opravdu nepatří.

    úterý, 29 květen 2018   Ing. Bc. Eva Kazdová Eyerová
    Vážená paní,

    uvádíte, že ne všichni mají možnost se s termíny blokového čištění seznámit. S tímto však nemohu souhlasit, neboť termíny jsou od března uveřejněny na webu městské části, 2x ročně vychází v Bystrckých novinách. Také není problém zjistit termíny čištění konkrétní ulice telefonicky či osobně na úřadě nebo se zaregistrovat na https://cisten.bkom.cz a budete upozorněna na blížící se čištění. Krátkodobé návštěvy termíny řešit nemusí, stačí když se řídí přechodným dopravním značením, které je umísťováno s týdenním předstihem.   

    Skutečnosti, že platnost zónové značky neruší křižovatka, se běžně využívá u dopravního omezení, které má mít platnost na větší oblast, typickým příkladem jsou ,,zóny 30" a obytné zóny. Takto označené oblasti nejsou matoucí,  řidič si však musí dát pozor na to, kde zóna končí.   

    Neznám dopravní značení v Komíně, ale pokud se má čistit jen vymezená oblast, tak na výjezdu z ní musí být umístěna značka ,,konec zóny", jinak by zóna opravdu platila všude.

    Závěrem jen mohu podotknout, že z uložených pokut nemá městská část žádný příjem, to stejné platí i u odtahů vozidel.

    S pozdravem

     
    Ing. Yveta Bičanová, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  85
  • Dobrý den, chtěla bych zeptat toho,kdo povoluje nebo organizuje sportovní akce v Bystrci / běh,triatlon a nyní budou ohňostroje/ jak mají pořadatelé zajištěno parkování pro sportovce ,turisty . Naše ulice Valouškova,Větrná,Výhon,Přístavní jsou plné aut,nelze zaparkovat. Stojí nám tu auta po chodnících a trávě a tam kde místní občané dostávají pokuty. Ptám se proč organizátor nemá zaplacený nějaký pozemek,pole kam nasměruje tyto sportovce a neblokují místo domácím. Jak radnice chrání občany Bystrce v tomto směru ? Sportovní akce mi nevadí,ale musí být zajištěno vše !

    neděle, 27 květen 2018   Hana Laslová
    Vážená paní,

    velké akce, jakými jsou triatlonový závod nebo ohňostroje, jsou předem projednávány na dopravních štábech za účasti zástupců dotčených městských částí, Odboru dopravy MMB, Policie ČR, Městské policie Brno, DPMB, Technických sítí, Povodí Moravy apod.

    Samotná dopravní omezení povolují Odbor dopravy MMB (uzavírky) a ÚMČ Brno-Bystrc (zvláštní užívání komunikace - zábory parkovišť). Uzavírky jsou projednávány s dotčenými městskými částmi.

    Např. při triatlonovém závodu měli sportovci parkování zajištěno na uzavřené části komunikace Obvodová. Návštěvníci přehrady žádné speciální parkoviště připravené neměli, v této lokalitě ani jiná vhodná plocha pro parkování není. Parkování veřejnosti na ploše, která k tomuto účelu nebyla zkolaudována (pole) je vždy velkým rizikem pro pořadatele.   

    Parkování návštěvníků přehrady je problémem obecně, nejen v době konání akcí. V prostoru přístaviště je jediné parkoviště (pod Santonem) a to bývá plné již během dopoledne. Další přijíždějící řidiči pak parkují v rozporu se zákonem ,,kde se dá".

    Není to ale problém pouze přehrady. Stejné problémy generuje i zoologická zahrada. Přeplněné ulice U Zoologické zahrady, Komínská a Pod Mniší horou, řidiči parkující v příkopu směrem do Kníniček apod.

    Zatímco u parkování pro Zoo město Brno vyvíjí aktivitu ke zlepšení situace (projekt na rozšíření parkoviště u Čtyřlístku), parkování na přehradě, významné rekreační oblasti pro celé Brno, neřeší vůbec. Zatím nezbývá než pro dopravu na přehradu preferovat jiné způsoby dopravy než individuální automobilovou.

    S pozdravem

     
    Jaroslav Mráz, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  104
  • Dobrý den, zvažovali jste úpravu přechodu u zastávky Zoologická přehrada? Jen výjimečně se mi stane, že mi nikdo neskáče dobrovolně pod auto. Přes přechod neustále někdo chodí, často se ani nerozhlédne a v horším případě tam i vběhne. Pokud u přechodu stojí policie, je to bez většího efektu. Lidé vstupují na přechod ještě s větší jistotou a proudí téměř nepřetržitě. Pochopila bych účast policie, pokud by to tam nějak usměrňovala. Zvažujete zavedení mačkacího semaforu? Je v plánu kompletní oprava vozovky směrem k hradu Veveří a v jeho blízkosti?

    pátek, 25 květen 2018   Dina
    Vážená paní,

    možnost zřízení semaforu na tlačítko u uvedeného přechodu jsem u odboru dopravy MMB již zjišťoval. Výsledek byl negativní s tím, že podle nich by takové opatření řidiče ještě více zpomalilo a semafory na tlačítko povolují jen u vícepruhových komunikací, jako je např. u zastávka Svratecká. Situaci by však nezlepšil ani podchod, který zde v minulosti byl. Ten byl zrušen z důvodu nevyužívání, resp. využívání jako veřejné WC...

    Rekonstrukci silnice Rakovecká má Správa s údržba silnic JMK v plánu, výhledově snad v letech 2019-2020. Její realizace však bude závislá na uvolnění financí ze Státního fondu dopravní infrastruktury, protože JMK potřebnými prostředky nedisponuje.

    S pozdravem

     
    Jaroslav Mráz, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  78
  • Dobrý den, dnes jsem byl velice překvapen, když jsem našel pokutu na svém vozidle. Bydlím na ulici U Zoologické zahrady. Aha na policii jsem se dozvěděl, že bylo dnes blokové čištění, přitom cedule nikde nebyla. Tak jsem to nafotil a stejně neuspěl. Cedule byla totiž o 350m zpět u prodejny sekaček u sběrného střediska. Vždy když bylo blokové čištění, tak bylo před každým parkovacím zálivem označeno. Tentokrát cedule byla pouze jedna o 350m nazpět, a přitom to křižuje odbočení do ulice Komínské, kde žádná další cedule nebyla. Moc děkuji za vysvětlení nikdy se tohle nestalo a navíc pokutu dostalo jen pár aut a přitom ulice byla plná vozidel. Tak buď všichni spravedlivě a nebo nikdo!!! A nejvíce mě překvapilo, když došel soused který stál před námi a měl též ráno cedulku za stěračem a v cca 12h mu auto odtáhli a ostatní auta tak zůstali. Můžete nám to nějak vysvětlit? A od kdy se cedule dávají pouze na začátek ulice? Děkuji Žák

    pátek, 11 květen 2018   Jiří Žák
    Dobrý den,
    dne 11.5.2018 probíhalo blokové čištění ul. U Zoologické zahrady, které zabezpečovala naše městská část. Čištění bylo jako každým rokem avizované v Bystrckých novinách a rozpis čištění je rovněž zveřejněn na našich webových stránkách. Čištěný úsek byl označen dopravním značením v souladu s projektovou dokumentací schválenou PČR. V letošním roce bylo při blokových čištění na úsecích, kde je to možné, užito zónové značení se zákazem stání, na místo prostého zákazu stání, aby nemusel být užit takový počet značek a došlo ke zpřehlednění dopravního prostoru. Ulice U Zoologické zahrady nebyla výjimkou. Je ve Vašem vlastním zájmu, jako účastníka silničního provozu, seznámit se s pravidly silničního provozu včetně významu dopravního značení a také s termíny blokového čištění komunikací, které užíváte k parkování vozidel.

    Řešení dopravních přestupků ani odtahů vozidel se městská část nijak neúčastní, proto se k těmto částem Vašeho dotazu nemůžeme vyjádřit.

    S pozdravem

     
    Ing. Yveta Bičanová, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  92
  • Dobrý den mám dotaz ohledně Kníničské křižovatky u UNI hobby,jak to vypadá s úpravami(je to tam stále horší).Dále je "propadlá vozovka" v celé šířce za přechodem směr přehrada pro chodce mezi přestupním uzlum a zastávkou tramvaje(rychlejší auta tam doslova skáčou)

    pondělí, 07 květen 2018   Pavel Štefka
    Vážený pane,

    jedná se silnici a křižovatku v majetku Jihomoravského kraje, které spravuje Správa a údržba silnic JMK. Městské části se dlouhodobě snaží skrze město Brno prosadit u kraje celkovou přestavbu křižovatky. Jediným výsledkem je prozatím vypracování dvou technických studií, které zaplatilo město Brno a seznámilo s nimi JMK. Bližší informace nemáme. Správce komunikace stav komunikací průběžně monitoruje, předpokládám tak, že technický stav popisovaného úseku zná. S dotazem, kdy dojde k jeho opravě, se proto musíte obrátit přímo na správce komunikace.   

    S pozdravem



     
    Jaroslav Mráz, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  107
  • Dobrý deň. Mohli by ste zabezpečiť prenastavnie semafórov na križovatke Stará dálnice - Žebetínská? Čidlá pôvodne zohľadňovali najdlhšiu frontu. Približne pred mesiacom začala na mieste doprava kolabovať. Problém má aj MHD. Vopred ďakujem za odpoveď.

    sobota, 05 květen 2018   ivitko
    Dobrý den, vážená paní,
    i když zmíněná křižovatka Stará dálnice (III/3844) a silnic Kohoutovická – Žebětínská není na katastrálním území Bystrce, ale v Žebětíně,  žádal jsem již všechny kompetentní osoby o nápravu.

    S pozdravem,

    JUDr. Tomáš Kratochvíl, starosta
    Zobrazení :  124
  • Dobrý den, dne 14.12.2017 jsem dostal odpověď na dotaz ohledně žlutého vodorovného značení před kontejnerovým stáním na ulici Laštůvkova - "Toto značení proto necháme nastříkat při prvním kole blokového čištění v dubnu 2018" První kolo blokového čištění je za námi, ale zatím se bohužel nic nestalo. Vodorovné značení by bylo opravdu na místě, např. před Velikonočním víkendem tam opět stálo auto blokující vyvezení a pak se odpad válel úplně všude, protože svoz odpadu byl díky svátku navíc o den opožděn, do toho foukal silný vítr, takže to vypadalo jako někde na skládce. A auta tam stojí dál, někdy je problém jen projít s odpadky ke kontejnerům, natož aby mohli popeláři vyjet s kontejnerem ven v den svozu. A měl bych ještě jeden dotaz. Podél ulice Odbojářské v místě za bývalým léta nepoužívaným novinovým stánkem kousek nad křižovatkou s ulicí Černého, si nějaká alkohol popíjející individua dělají z přilehlých keřů kontejner na sklo. V tůjích a keřích zlatého deště, ale i jen v prostoru pod lípami se válí opakovaně skleněné lahve od vodky a podobně, nebo krabice od vína. Bylo by možné průběžně nějak vyklízet tento prostor, nebo s tím cokoliv udělat, aby to nelákalo zde dělat černou skládku přímo před domy a kolem chodníku, kde se pohybuje hodně lidí? A stejně tak už zde myslím dotaz padnul, ale ten novinový stánek sám o sobě také je v podstatě jeden velký odpadkový koš. Děkuji předem za odpověď.

    pátek, 04 květen 2018   Jarda
    Vážený pane,
    vodorovné dopravní značení na ulici Laštůvkova bude nastříkáno 24.května při druhém kole blokového čištění.

    Na Vámi zmíněnou lokalitu za novinovým stánkem při ulici Odbojářská se zaměříme a při dalším nejbližším úklidu ploch veřejné zeleně nepořádek odstraníme.

    S pozdravem

     
    Jaroslav Mráz, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  82
  • Dobrý den, prosím o sdělení, jaké jsou záměry s nápravou pokřivené silnice Rakvecká, v úseku za zatáčkou v kopci ( směr od Kozí horky ). Silnice je po opuštění původního umístění sice asi provizorně upravena,ale ve stávajícim stavu nebezpečná a bez označení, a to především při jízdě do kopce po projetí zatáčkou směrem na Bystrc. Děkuji.

    čtvrtek, 03 květen 2018   Přikryl Petr
    Vážený pane,

    silnici Rakoveckou má ve správě Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje. Jako správce toto místo, kde se objevila svahová nestabilita, monitoruje a je také zodpovědný za její technický stav a řádné označení. Nemáme bližší informace o tom, že by v uvedeném místě docházelo k dalšímu zhoršování stavu komunikace. Je naplánována celková rekonstrukce Rakovecké v délce asi 7,5 km, výhledově v letech 2019-20, ale vše bude záviset na poskytnutí finančních prostředků od státu.
    Bližší informace by Vám poskytl přímo správce SÚS JMK.

    S pozdravem

     
    Jaroslav Mráz, Odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  64
  • Dobrý den,chtěla jsem se zeptat zda je v plánu oprava panelové cesty směrem od staré dálnice pod ulicí Štouračova kolem Dirt parku a dál do Žebětína?Děkuji

    neděle, 29 duben 2018   Andrea
    Dobrý den,
    vzhledem k velkému počtu účelových komunikací  a k omezeným finančním prostředkům na jejich opravy není panelová cesta pod ulicí Štouračovou pro její malý dopravní význam zařazená do plánu oprav v nejbližším období.

    S pozdravem

    Ing. Yveta Bičanová, Odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  105
  • Dobrý den, prosíme o akutní řešení situace na semaforech na hitlerce v Žebětíně. Situace už je neúnosná a to tak že každé odpoledně cca od 16 hod je zácpa shora od Kohoutovic až dolů k semaforu - cca 20 min. Intervaly jsou hrozně dlouhé, vyprošťováky spolu nekorespondují...takto se to prostě nedá. Musí přece jít regulovat signalizaci operativně dle potřeby. Prosíme zkuste na ně zatlačit, když už se to dodrbalo tím, že nejsou přímé odbočovací pravé pruhy tak jako to bylo dříve a naprosto bez problému. Děkujeme!!!

    úterý, 24 duben 2018   Jana
    Dobrý den, vážená paní,
    O problematické situaci vím, i když se křižovatka nachází v Žebětíně a ne v Bystrci, požádal jsem 17.4.2018 vedení města Brna, vedení Jihomoravského kraje a odbor dopravy MMB jako starosta Bystrce o:

    • nové dopravně inženýrské posouzení současného stavu křižovatky Stará dálnice s ohledem na propustnost jednotlivých větví a případný návrh na optimalizaci časování SSZ,

    • zvážení úpravy této křižovatky vedoucí k jejímu zkapacitnění (rozšíření o nové odbočovací pruhy, nebo velká kruhová křižovatka).

    S pozdravem,

    JUDr. Tomáš Kratochvíl, starosta
    Zobrazení :  138
  • Dobry vecer, rad bych vas upozornil na spatne oznaceni zony zitrejsiho blokoveho cisteni -> http://leteckaposta.cz/uploaded/914891209 , na fotce je videt vice ruznych blokovych znacek jen ze silnice neni mozne zjistit jakeho data se oznaceni tyka. Celkove mi to pripada jako past na ridice s cilem vybrat co nejvice pokut. Nechce se mi verit, ze by to mestska cast delala schvalne, takze vas prosim abyste zitra netrestali ridice, kteri to vase oznaceni celkem pochopitelne prehledli. Do budoucna by bylo lepsi prestat pouzivat zonove oznaceni a vratit se k mnohem prehlednejsimu znaceni na kazde krizovatce. Dekuji a preji vam hezky den.

    středa, 18 duben 2018   myska
    Dobrý den,
    od letošního roku došlo ke změně dopravního značení. Současným trendem je užití zónových značek. Proto na ulicích, na kterých je to možné vzhledem k jejich prostorovému uspořádání, jsou instalovány přechodné dopravní značky zóna se zákazem stání na místo klasických značek zákaz stání. Dochází tak ke snížení počtu dopravních značek a tím k zpřehlednění celého systému dopravního značení. Přechodnému dopravnímu značení je třeba věnovat zvýšenou pozornost. A to především tomu, zda konkrétní značka znamená začátek či konec zóny (zejména při vjezdu na parkoviště) a dále tomu, že platnost zónové značky neruší křižovatka, ale značka konec zóny. Zónové značení pro její lepší přehlednost budeme využívat i v následujících letech.
    Případné pokutování nepozorných řidičů je plně v kompetenci městské policie.

    S pozdravem

    Ing. Yveta Bičanová, obor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  111
  • Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda by bylo možné nějakým nenákladným způsobem zajistit pro kočárky průjezdnost z Joukalovy ulice směrem k ZŠ Heyrovského a MŠ Pramínek. Nyní je třeba k průchodu 2 dospělých osob, aby kočárek zvedly přes zídku a větší síla k vytlačení do prudkého svahu po hliněné cestičce. Maminkám s kočárky by to usnadnilo a zpříjemnilo cestu také na terminál ZOO. Prostor mezi Heyrovského a Přístavní je ve staré Bystrci jedním z mála příjemných míst, která ještě neovládla auta. Bohužel cesta s kočárkem po Přístavní není moc pohodlná, chodník by si už zasloužil rekonstrukci a po Obvodové směr Zoo nechodí raději nikdo, natož matka s kočárkem. Chodník na Obvodové by bylo ideální nahradit protihlukovou stěnou, to je krásná naivní představa... :).

    středa, 18 duben 2018   Roman Tomšů
    Dobrý den,
    Na ulici Heyrovského se dostanete pohodlně přes ulici Přístavní. Povrch chodníku je sice staršího data, ale v dobrém stavu stavebním i dopravně technickém. Technické řešení, které by zprůjezdnilo úsek mezi Joukalovou a Heyrovského pro kočárky a současně splňovalo platné normy ČSN by bylo velice nákladné. Vzhledem k relativně malému zkrácení trasy by takováto investice však byla jen velmi obtížně obhajitelná.
    Chodník podél ulice Obvodové je v majetku Statutárního města Brna a ve správě společnosti Brněnské komunikace, a.s. Nemáme zprávy o tom, že by se měl rušit a na místo něho budovat protihluková stěna. Jako protihluková stěna zde slouží bariéra ze zeleně.

    Ing. Yveta Bičanová, obor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  110
  • Dobrý den, zajímalo by mě, kdo navrhuje přesné rozmístění značek upozorňujících na blokové čištění? Zda úředník nebo firma? Rád bych věděl, kde přesně byly rozmístěny značky dne 10.4.2018 v ulicích Odbojářská a Vejrostova.

    neděle, 15 duben 2018   Pavel
    Dobrý den,
    projekt dopravního značení na bloková čistění prováděná městskou částí je vypracován odbornou firmou a schválen Policií ČR. Na přechodné dopravní značení je v souladu se zákonem vydané tzv. stanovení, které dle Statutu města Brna vydává Odbor dopravy Magistrátu města Brna. Schválená projektová dokumentace je k nahlédnutí na radnici – dveře č. 312.
    Dne 10.4.2018 zajišťoval čistění ulice Odbojářské a Vejrostové vlastník komunikace společnost Brněnské komunikace, a.s. Jednalo se o tzv. čistění základního komunikačního systému po zimním období. Tato společnost zajišťovala rozmístění dopravních značek.

    S pozdravem

    Ing. Yveta Bičanová, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  62
  • Dobrý den. Děkuji Vám za odpověď na můj předchozí dotaz. Jen bych chtěl trošku více vysvětlit tvrzeni technických sítí, že nasvětlení přechodu není možné realizovat, neboť nesmí být v provozu zároveň světelné signalizační zařízení. Toto tvrzení asi neplatí v případě křižovatky Staré Dálnice a Žebětínské. Zde jsou jak lampy tak světelné signalizační zařízení. Nebo se na lampy nepohlíží jako na nasvícení ale jako na osvětlení a je to jen slovíčkaření? Děkuji a přeji hezký den.

    středa, 11 duben 2018   John
    Vážený pane,

    jedná se o stanovisko Technických sítí Brno, a.s., tedy městské firmy, která má nasvětlování přechodů na starosti. Tato firma si pravidla sama neurčuje, ale opírá se o příslušné normy, např. Technické kvalitativní podmínky staveb pozemních komunikací, Kapitola 15 Osvětlení pozemních komunikací: ,,Přisvětlení přechodů se zpravidla nezřizuje, pokud je naplněna některá z těchto podmínek – Přechod je řízen světelným signalizačním zařízením (SSZ) nebo je součástí křižovatky řízené SSZ.“ Její zkušenosti vychází mimo jiné z jednání s dotčenými orgány státní správy – Odbor dopravy MMB a PČR. V případě potřeby konkrétnějších informací se musíte obrátit přímo na Technické sítě Brno, a.s.

    S pozdravem

    Jaroslav Mráz, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  122
  • Dobrý den, bylo podle Vás zřízení semaforů na křižovatce Stará dálnice - Žebetínská štastné řešení? Tisíce řidičů, kteří tam každý den projedou na to mají asi jasný názor. Navíc zřejmě došlo k "přenastavení" semaforů. Dříve čidla reflektovala, jakým směrem stojí největší fronta. V současnoti tomu tak není.

    středa, 11 duben 2018   Ivo
    Vážený pane,

    investičním záměrem Jihomoravského kraje na úpravu uvedené křižovatky se zabývala Rada MČ na svém jednání již v roce 2014 a z uvedených variant doporučila kruhovou křižovatku. Městské části však v dopravních otázkách na svém území nemají rozhodovací pravomoc, pouze se k nim vyjadřují. Ideální by byla dvoupruhová kruhová křižovatka. Budeme po městě požadovat úpravy křižovatky, které povedou k jejímu zkapacitnění. Současná situace je z našeho pohledu zcela nevyhovující.

    S pozdravem


    Jaroslav Mráz, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  169
  • Dobrý den, chtěl bych se zeptat na 6 věcí. 1) Jak to bude se zpevněním pěšiny a dosazením betonových dlaždic mezi zastávkami Adamcova a Štouračova? Uváděli jste, že tato akce je zahrnuta v "Seznamu oprav a investic pro rok 2017" ale zatím se nestalo nic. 2) Plánujete rozšířit cestu mezi parkovištěm u domu Černého 43 a (skoro) zastávkou Filipova? Celkem často se stává, že v tomto úseku musí trolejbusy zpomalovat kvůli protějšímu trolejbusu nebo větší dodávce a buď musí vedle sebe projet pomalu, nebo jeden z vozů musí zastavit a počkat, až ten druhý projede. 3) Cesta mezi zastávkou Filipova a zastávkou Laštůvkova je na tom místy bídně, plánuje se na některých částech obměna povrchu komunikace? 4) Mezi zastávkou Filipova a Černého, konkrétně asi u Černého 12, se nachází pár kanálů, z kterých je asi 1 propadlý natolik, že se mu musí auta a trolejbusy vyhýbat, aby se při projetí neozvala rána. Je to zrovna u místa, kde končí rozšířená část silnice a začíná ta užší část. Bylo by to možné opravit? 5) Podobný dotaz jako u 3, ale mezi křižovatkou Vejrostova X Kamechy a Vejrostova X Štouračova X Kubíčkova. Cesta je na některých úsecích bídná, plánuje se na některých úsecích obměna povrchu komunikace (nikoliv záplaty)? 6) Plánuje se udělat kompletně nový povrch Staré dálnice? Stav je mnohdy horší jak na D1 a doufal jsem, že udělají nový povrch na celém úseku, nikoliv jen v okolí křižovatky Stará dálnice X Žebětínská X Kohoutovická. Děkuji za případnou odpověď.

    sobota, 07 duben 2018   Tomáš N.
    Dobrý den,
    1) Zpevnění trasy mezi zastávkou Adamcova a Štouračova bylo v plánu oprav a investic pro r. 2017. Z důvodu zamítavého stanoviska s jeho realizací uděleného správcem veřejného osvětlení, společností Technické sítě Brno a.s. jsme záměr ze seznamu vyčlenili jako nerealizovatelný.
    2) Komunikace Černého, po které vede trasa trolejbusu č. 30 je ve správě společnosti Brněnské komunikace, a.s. Provoz MHD je ve správě Dopravního podniku města Brna, a.s. Městská část neeviduje v současnosti žádný požadavek ze strany DPMB a.s. na rozšíření komunikace, iniciativa z naší strany proto nebude vycházet.
    3),4), 5) Komunikace Černého, Vejrostova jsou ve správě společnosti Brněnské komunikace a.s., jedná se o místní komunikace III. a II. třídy základního komunikačního systému města Brna. Správce komunikace má povinnost danou zákonem o pozemních komunikacích provádět pravidelné prohlídky komunikací a odpovídá za jejich sjízdnost z hlediska stavebního i dopravně technického stavu. Je tedy plně v kompetenci této společnosti plánovat veškeré opravy a rekonstrukce.
    6) Stará dálnice je silnicí III. třídy, je v majetku Jihomoravského kraje a ve správě Správy a Údržby Silnic Jihomoravského kraje, platí zde stejné zákonné povinnosti add bod 3), 4), 5).

    S pozdravem

    Ing. Yveta Bičanová, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  102