Činnost úřadu, matrika, ověřování, svatby




Rozbalit vše Sbalit vše
  • Dobrý den, na kterou z brněnských matrik se mám obrátit, jestliže potřebuji informace ohledně sňatku; trvalé bydliště máme s partnerem v Bystrci, ale svatební obřad bychom chtěli uspořádat v jiné městské části? Děkuji

    pondělí, 20 březen 2017   Hanka
    Dobrý den,

    věcně a místně příslušný je matriční úřad,
    v jehož jehož správním obvodu má být manželství uzavřeno.

    Martina Doubková, odbor vnitřních věcí
    Zobrazení :  59
  • Dobrý den, chtěli bychom v srpnu 2017, nejlépe v druhé polovině 26/8 obřad u Kotvy v přístavišti. Lze se nějak dohodnout? A na koho se můžu obrátit? Děkuji Vám za Váš čas.

    středa, 15 březen 2017   Kateřina Nováková
    Vážená paní,
    termíny svatebních obřadů ze zákona stanoví Rada městské části. Pro sňatky mimo obřadní síň je pro měsíc srpen schválen termín 11.8.2017.
    Stejně tak pořádání svatebních obřadů v restauraci U kotvy rada obce neschválila a z naší strany tak není možné tam sňatek uspořádat.
    Bližší informace o termínech a místech pro oddávání naleznete na
    http://www.bystrc.cz/odbory/57-vypis-odboru/503-odbor-vnitrnich-veci.html#snatky
    S pozdravem

    Martina Doubková, odbor vnitřních věcí
    Zobrazení :  79
  • Dobrý den, ráda bych Vás požádala o informace týkající se svatby na hradě Veveří (tam mě odkázali na ÚMČ Bystrc). Svatba by měla být cca v termínu červen/červenec 2017. Je možné se nechat na hradě oddat, případně jaké jsou možné termíny? Co je třeba zařídit? Kolik je za takový obřad účtováno? Mockrát děkuji.

    středa, 17 srpen 2016   Kristýna Danielová
    Na hradě Veveří je možné uspořádat jak občanský tak církevní svatební obřad.
    V obou případech je třeba na matrice v Brně-Bystrci předložit
    zákonem předepsané doklady (dotazník k uzavření manželství, občanské průkazy,
    rodné listy, žádost o svědčení k církevnímu sňatku nebo žádost o sňatek mimo obřadní síň,
    příp. doklad o rozvodu, ...) a v případě občanského sňatku také uhradit správní poplatek 1000 Kč
    za sňatek mimo obřadní síň. Dále se platí hradu poplatek za pronájem, jeho výše nám není
    známá.  Termíny svatebních obřadů na červen/červenec 2017 bude rada městské části schvalovat
    na své schůzi cca v únoru 2017.

    Martina Doubková, odbor vnitřních věcí
    Zobrazení :  110
  • Dobrý den, je možné na úřadě Brno- Bystrc vyřídit cestovní doklad - pas pro děti do 15 let? Na stránkách města Brna je napsáno, že toto lze vyřídit na úřadě s rozšířenou působností. Děkuji za informaci.

    sobota, 14 květen 2016   Irena Huvarová
    Vážená paní, cestovní doklady vydává pouze Magistrát města Brna, odbor správních činností, Husova 5, 601 67 Brno.

    Ing. Dana Kalousková, vedoucí odboru vnitřních věcí
    Zobrazení :  137
  • Dobrý den, ověřujete podpisy na listinách i v domácnosti nepohyblivého člověka - týká se mojí 93 leté babičky. Děkuji.

    středa, 30 březen 2016   Eva Heinrichová
    Ano, ovšem po přechozí telefonické domluvě s dostatečným předstihem s p. Haraštovou (tel. č. 546 125 286).

    Ing. Dana Kalousková, vedoucí odboru vnitřních věcí
    Zobrazení :  109
  • Dobrý den, sestra se bude 3.9.2016 vdávat, rádi by byli oddáni na Kozí Horce (hotel), můžete je tam (ne v obřadní síni) oddat?? Velmi o to stojí a nedaří se jim to zajistit. Velmi děkuji za odpověď, případně radu, jak by šlo sestře pomoci. Dana M.

    pátek, 25 březen 2016   Dana M.
    Dobrý den,

    k Vašemu dotazu Vám bohužel sděluji, že ve Vámi požadovaném termínu neoddáváme.
    Na měsíc září jsou Radou MČ Brno-Bystrc schváleny následující svatební termíny:
    16. 9. a 17.9. v obřadní síni
    9.9. mimo obřadní síň
    Dále je možno využít církevního sňatku nebo svatbu uskutečnit v jiném matričním obvodu.

    Martina Doubková, odbor vnitřních věcí
    Zobrazení :  217
  • Dobrý den, prosím o informaci, kdy v Bystrci proběhne příští vítání občánků a jaká data narození se mohou účastnit?

    sobota, 14 listopad 2015   Jakub Krejčí
    Dobrý den,
    příští vítání občánků proběhne v sobotu 5.12., tento termín je však již plně obsazen a pozvánky
    budou rozeslány v nejbližších dnech. Další vítání plánujeme na začátek přištího roku.
    Přihlásit se můžete do 6 měsíců věku dítěte, rozhodující je pak datum podání žádosti, nikoli
    věk dítěte.

    Martina Doubková, odbor vnitřních věcí
    Zobrazení :  132
  • Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jak je to s nahlášením partnera jako otce dítěte, aby mohl být uveden v rodném, listě. Trvalé bydliště budeme mít nově v Žebětíně, ale byli jsme odkázáni na matriku v Bystrci. Prosím o informaci, jak postupovat, případně jaký je termín vyřízení. Děkuji za rychlou odpověď a přeji hezký den. Vendula.

    úterý, 23 červen 2015   Vendula Hrůzová
    Dobrý den,
    jedná se o tzv. určení otcovství, které se formou zápisu provádí na kterékoli matrice bez ohledu na trvalý pobyt.
    Oba rodiče (matka musí být svobodná nebo více jak 300 dnů rozvedená) se dostaví na matriku, předloží občanské průkazy,
    rodné listy a těhotenský průkaz (je-li zápis prováděn před narozením) nebo rodný list dítěte (při zápisu po narození).
    Rodiče se předem domluví na příjmení dítěte.
    Zápis o určení otcovství je sepsán zpravidla na počkání.
     
    Martina Doubková, odbor vnitřních věcí
    Zobrazení :  114
  • Dobrý den,končí mně platnost OP,mohu si vyřídit nový na UMČ u nás v Bystrci ?

    pátek, 15 květen 2015   machová
    Občanské průkazy se v Brně vyřizují pouze na Magistrátu města Brna, odboru správních činností, Husova 5, Brno.

    Ing. Dana Kalousková, vedoucí odboru vnitřních věcí
    Zobrazení :  147
  • Dobrý den, mám dotaz ohledně svatebního obřadu. Oddávat nás budou unitáři (na Kozí Horce). Jaké doklady potřebujeme k vyřízení na matrice? Děkuji

    středa, 13 květen 2015   Jana M.
    Jsou-li oba snoubenci plnoletí a mají české občanství, je nutno doložit k vyplněnému dotazníku k uzavření manželství http://www.bystrc.cz/images/formuláře a žádosti o vydání osvědčení, které je nutné k provedení církevního sňatku http://www.bystrc.cz/images/formuláře/ovv/Žádost%20o%20osvědčení%20k%20církevnímu%20sňatku.pdf (nesmí být starší 6 měsíců k datu sňatku) následující další doklady :

    doklad totožnosti, rodný list, doklad o státním občanství (lze nahradit občanským průkazem), výpis z evidence obyvatel o místu trvalého pobytu a o osobním stavu (lze nahradit občanským průkazem), pravomocný rozsudek o rozvodu předchozího manželství (pokud je snoubenec rozvedený), případně pravomocné rozhodnutí soudu o zániku registrovaného partnerství, úmrtní list zemřelého manžela/partnera (pokud je snoubenec ovdovělý), rodné listy společných dětí, rodné listy dětí nevěsty (pokud otec těchto dětí není znám).

    V případě, že jeden ze snoubenců je cizí státní příslušník, najdete další pokyny zde: http://www.bystrc.cz/images/formuláře/ovv/pdf/Sňatek_s_cizincem.pdf

    Ing. Kalousková, vedoucí odboru vnitřních věcí
    Zobrazení :  171
  • Dobrý den, do kolika dní musí odpovědět pracovník ÚMČ na mailový dotaz? Čekáme už cca 7 týdnů.

    úterý, 23 září 2014   Milan
    V souladu se Spisovým a skartačním řádem Úřadu městské části Brno-Bystrc je po přijetí e-mailové zprávy povinnost takový dokument zaevidovat pomocí elektronické spisové služby a pak je s ním nakládáno jako s každým jiným přijatým dokumentem. To znamená, že na vyřízení takového podání je lhůta 30, v odůvodněných případech 60 dní; týká-li se problematika činnosti samosprávných orgánů, pak je lhůta pro vyřízení 60 dní, v případě, že se problematika týká pravomocí zastupitelstva, 90 dní. Této evidenci nepodléhají mimo jiné i veškeré e-mailové dokumenty, jejichž vyřízení by doba, potřebná k evidenci přes podatelnu, nepřiměřeně prodloužila (o více než 2 pracovní dny po seznámení se s takovým dokumentem). V tomto případě reaguje garant vyřízení neprodleně, t.j. vyřídí takový dokument nejpozději druhý pracovní den po seznámení se s dokumentem. Jelikož z Vašeho dotazu není patrno, komu bylo podání adresováno a čeho se Vámi urgovaná odpověď měla týkat, nemohu podat konkrétnější informaci.

    Ing. Kalousková, vedoucí odboru vnitřních věcí
    Zobrazení :  152
  • Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, koho mám kontaktovat ohledně komise voleb starostů. Já a moje přítelkyně bychom chtěli být v komisi. Oběma nám je 18 let. Děkuji, Přichystal

    sobota, 02 srpen 2014   Daniel Přichystal
    Členy okrskových volebních komisí delegují jednotlivé volební strany. Proto je nutno kontaktovat některou z nich a domlouvat se přímo s jejich představiteli.

    Ing. Dana Kalousková, VO VV ÚMČ Brno-Bystrc
    Zobrazení :  155
  • Dobrý den, chtěla bych přihlasit 2letou dceru k trvalemu bydlisti v Bystrci.. Manzel zde trvale bydliste ma, byt je napsany na jeho rodice, ale ja s dcerou jsme byly hlaseny jinde. Co pro to potrebuji? Dekuji

    úterý, 29 červenec 2014   Sylva
    Změny trvalého pobytu vyřizuje v městě Brně Magistrát města Brna, odbor správních činností, Husova 5, 601 67 Brno. Tam Vám také poskytnout veškeré potřebné informace.

    Ing. Kalousková, VO VV ÚMČ Brno-Bystrc
    Zobrazení :  173
  • Dobrý den, v březnu se nám narodila dcera. Kdy můžeme očekávat konání " vítáni občanků" ? Žádost jsme již odevzdali. Dekuji Petra

    středa, 07 květen 2014   Petra
    Dobrý den,
    další akci "vítání občánků" plánujeme uspořádat na podzim t.r., pokud se přihlásí dostatečný počet zájemců.
     
    Martina Doubková, odbor vnitřních věcí
    Zobrazení :  161
  • Dobrý den, ráda bych se zeptala, proč není na stránce veřejných zakázek uvedena veřejná zakázka na dodávku a instalaci indikátorů topných nákladů? Domnívala jsem se, že se MČ Bystrc pyšní tím, že na svých webových stránkách zveřejňuje včas všechny informace o veřejných zakázkách. Děkuji za odpověď. S pozdravem

    středa, 12 březen 2014   Zita Žaludová
    Dobrý den, v sekci veřejné zakázky (VZ) jsou dva odkazy a to na Profil zadavatele a na VZ vysoutěžené a ukončené a po nich následují zakázky, které jsou aktuální a uchazeči mouhou na tyto zakázky reagovat. Veřejné zakázky jsou dle zákona o VZ rozdělené mimo jiné i dle finančního limitu na malého rozsahu , podlimitní a nadlimitní. Podlimitní a nadlimitní VZ musí být povinně zveřejněny ve Věstníku veřejných zakázek a v některých případech na Profilu zadavatele, toto neplatí pro zakázky malého rozsahu. Náš úřad zveřejňuje zadání zakázek malého rozsahu nad rámec zákona o VZ v sekci VZ, kde je odkaz i na Profil zadavatele. Zakázka, kterou zmiňujete, je zakázkou podlimitní a její kompletní zadávací dokumentace se nachází právě na Profilu zadavatele, což považujeme za součást zveřejnění i na našem webu, neboť jak jsem již výše uvedl v sekci veřejných zakázek je právě a zcela úmyslně jako první umístěn odkaz na Profil zadavatele.

    Ing. Josef Vaverka, vedoucí odboru majetkového a investičního.
    Zobrazení :  68
  • Dobrý den, můžete mi, prosím, napsat kdy přesně bude zasedat rada, která schvaluje termíny svateb pro druhou část roku 2014? Potom bych také ráda věděla (vzhledem k tomu, že termíny na matrice prý nejdou zarezervovat po telefonu), jestli je možné doběhnout na úřad pouze zarezervovat termín (zajišuji svatbu pro kamarádku), nebo jestli už musí být splněny všechny formality za přítomnosti snoubenců (dokumenty, platba obřadu apod.) jinak bude termín uznán někomu jinému? Do budoucna bychom uvítali více než jeden termín obřadů mimo obřadní síň za měsíc. Je opravdu velice nešastné, že kolem Přehrady je mnoho krásných míst na svatbu, ale Vaše matrika je velmi nepřizpůsobivá a řekla bych, že zaostává za dobou. Děkuji za odpověď

    pátek, 17 leden 2014   Monika
    Dobrý den, Rada MČ Brno-Bystrc bude termíny svateb schvalovat na své 6/36. schůzi dne 5.3.2014 a následně budou zveřejněny na www.bystrc.cz. Pokud snoubencům termín vyhovuje, musí přijít osobně s předepsanými doklady a zaplatit poplatek dle zák 301/2000 § 32, 33 zákon o matrikách. Pokud si mezi schválenými termíny nevyberou, mají možnost uzavřít sňatek formou cirkevní (na matrice je k dspozici seznam církví, které mají oprávnění na provádění svateb). Dokladově se sňatek vyřídí na matrice (viz výše uvedené), v jejímž matričním obvodu sňatek proběhne. Na průběhu vlastního obřadu se pak snoubenci domlouvají přímo s vybraným oddávajícím. S pozdravem

    J.Petrová, matrika
    Zobrazení :  97
  • Chci se zeptat jak probiha pozadani inzeratu a kolik to stoji penez nikde tady to nemuzu najit diky

    pondělí, 06 leden 2014   Natasa
    Veškeré požadované informace si přečtete zde: http://www.bystrc.cz/bystrcke-noviny.html

    Ing. Kalousková, VO VV ÚMČ Brno-Bystrc
    Zobrazení :  43
  • Dobrý den, existuje seznam ulic s uvedením souvislosti po jaké konkrétní osobnosti jsou pojmenované? Kdo to byl pan Kachlík? Děkuji

    sobota, 28 prosinec 2013   Iva
    Seznam ulic města Brna s vývojem jejich pojmenování najdete ve stejnojmenné publikaci autorů Milana Flodrová, Blažena Galasovská a Jaroslav Vodička z roku 1984. Jan Kachlík (1921 - 1943), zámečník, člen Svazu mladých komunistů, popravený pro účast v odboji.

    Ing. Kalousková, VO VV ÚMČ Brno-Bystrc.
    Zobrazení :  68
  • Dobrý den, v červnu se nám narodil syn. Máme zažádáno o vítání občánků a doposud nám nepřišla pozvánka, můžu se zeptat, kdy je vítání občánků v plánu? Při podávání žádosti mi bylo řečeno, že vítání bude na podzim. Děkuji Nikol

    pátek, 08 listopad 2013   Nikol
    Dobrý den, další vítání občánků předběžně plánujeme na únor 2014, pozvánku na tuto akci obdržíte poštou. Podzímní termín, o kterém se zmiňujete, se bohužel týkal dětí, které se narodily ještě před Vaším synem.

    Martina Doubková, sekretariát tajemníka, odbor vnitřních věcí
    Zobrazení :  57
  • Dobrý den, nedávno jsem se přestěhovala do Bystrce, Opálkova 7, prosím o odpověď, kam mám jít volit? Děkuji.

    pátek, 25 říjen 2013   Papoušková Stanislava
    Volit budete podle místa Vašeho trvalého bydliště (tzn. pro bydliště Opálkova 7 je to okrsek č. 250 na ZŠ Laštůvkova).

    Ing. Kalousková, VO VV ÚMČ Brno-Bystrc.
    Zobrazení :  30